ЛЮБА Г., 1999 року народження
Діагноз: ДЦП на фоні органічного ураження головного мозку (цитомегаловірусна інфекція, перинатальна енцефалопатія). Виражена затримка психомовного та статокінетичного розвитку. Вади розвитку обличчя.
Початок лікування: лютий 2001 р.
Проведено 10 планових курсів інтенсивного розвивального лікування тривалістю по 15 днів до лютого 2004р.
ДИНАМІКА:
до лікування – контакт відсутній, на оточення реагує з острахом, плаче, різко виражено захисні реакції, гіперсалівація, ніктурія, сидіння із підтриманням, самостійне стояння та ходьба відсутні, викривлення хребта;
після курсів лікування – дівчинка ініціативна, підходить до незнайомих людей, пробує говорити, виконує прості інструкції, моторний розвиток із затримкою півроку, локомоції фізіологічні;
б) гемодинамічно:
до лікування – виражений дефіцит (40–50%) кровопостачання кори головного мозку за рахунок патологічного артеріовенозного шунтування в кавернозний синус та внутрішньочерепної гіпертензії в передній і задній черепно-мозкових ямках, гіпофункція церебрального венозного відтоку, артеріальна гіперемія;
після курсів лікування – відновлення фізіологічних характеристик мозкового кровообігу. Періоди незначно вираженої тенденції до спастичності церебральних артерій;
в) психологічно:
до лікування – контактність суттєво обмежена (страх перед соціумом проявляється через негативізм або пасивність). Для дівчинки характерні млявість, пасивність, швидка втомлюваність. Відсутні пізнавальний інтерес та пізнавальна активність. Виражене відставання в розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери;
після курсів лікування – виражена ініціатива до контакту з оточенням. Дівчинка розуміє та виконує прості вербальні інструкції. Утримує увагу дещо менше від норми. Властиві засоби діяльності – приміряння, частково зорове співвіднесення. Сформовано сприйняття розміру, пласких фігур та кольору. Активно розвивається наочно-дієве мислення. Дитина намагається бути охайною;
до лікування – другий домовний рівень розвитку (гуління), на власне ім’я не реагує, жести не розуміє;
після курсів лікування – перший мовний рівень розвитку (мова складовими словами), наявне внутрішнє мовлення, відтворює слова із трьох-чотирьох складів.